Page 5

DTU's Politikker 2016

DTU’S POLITIKKER 5 UDDANNELSE POLITIKKENS HOLDNINGER Overordnet DTU udbyder og udvikler ingeniøruddannelser på bachelor-, kandidat- og ph.d.-niveau, der matcher samfundets og erhvervslivets nuværende og fremtidige behov, og som efter international målestok er på højeste niveau og af højeste kvalitet. DTU fastholder som landets ledende institution for uddannelse af ingeniører på diplomingeniør-, civilingeniør- og ph.d.-niveau elitefokus og disciplin- orientering, og sikrer gennem sin pædagogiske og didaktiske praksis, at alle studerende udfordres til deres grænse. DTU udvider på niveau med førende internationale eliteuniversiteter sin uddannelseskapacitet for at levere flere ingeniører til erhvervslivet. DTU’s ingeniøruddannelser sikrer, at dimittender efter endt uddannelse har kompetencer til at løfte de samfundsmæssige, teknologiske og globale udfordringer, som udgør ingeniørens arbejdsopgaver. Uddannelserne sætter læring ind i en sammenhæng, som forbereder de studerende til at kunne arbejde i teambaserede miljøer, hvor komplekse, værdiskabende produkter, processer eller systemer skabes, driftes eller videreudvikles. Derfor er ingeniørprofessionen og teknisk-naturvidenskabelig forskning og udvikling en kontekst for kurser, projekter og aktiviteter gennem hele uddannelsesforløbet. Uddannelserne indeholder en stærk teknisk-naturvidenskabelig faglig basis, der danner udgangspunkt for at kunne arbejde kreativt, tværfagligt og holde sig ajour med ny viden. Uddannelserne er forskningsbaserede og anvendelsesorienterede, og de studerende lærer forskningens og/eller udviklingsarbejdets arbejdsformer og metoder at kende og opnår en solid faglighed. DTU uddanner ingeniører, som kan omsætte teknologiske behov eller mangler til problemstillinger og derefter designe, beregne og konstruere komplekse løsninger via syntese af


DTU's Politikker 2016
To see the actual publication please follow the link above