Page 24

Aarsrapport_2016

2.3 VÆSENTLIGE RESULTATER FRA ÅRET Universitetet har intensiveret indsatsen på de sociale medier de seneste år. På Facebook, Instagram og Snapchat kan nuværende og potentielle studerende opleve universitetets indre liv, mens DTU’s Twitterprofil bruges målrettet til at skabe opmærksomhed om teknisk videnskab hos pressen og beslutningstagere. Universitetets YouTube-kanal har en mere bred målgruppe og samler egenproduceret videomateriale, bl.a. rektor-talks, videoer om ph.d.-projekter, udvekslingsaftaler samt videoer om universitetets forskellige uddannelsesretninger. Universitetets rekrutteringsaktiviteter tilpasses løbende til en bredere målgruppe af potentielle studerende i hele Danmark. Ved årets Åbent Hus arrangement delKommunikation 24 LEDELSESBERETNING 21.500 personer følger DTU på Facebook 6.000 personer følger DTU på Twitter Andreas Mogensen på Folkemødet SE VIDEO www.dtu.dk/ AR201616 Kom til Åbent Hus på DTU SE VIDEO www.dtu.dk/ AR201615 tog 2.600 gæster og heraf kom knap 700 fra gymnasier uden for hovedstadsområdet fordelt over hele landet. Universitetet deltog for fjerde år i træk på Folkemødet på Bornholm. Repræsentanter fra DTU deltog i mere end 30 debatter og events omhandlende en bred vifte af universitetets aktiviteter. Målet med deltagelsen er bl.a. at styrke det politiske fokus på teknisk videnskab og dets bidrag til vækst og beskæftigelse. DTU havde fælles telt med Ingeniørforeningen IDA samt de øvrige danske ingeniøruddannelser. Blandt gæsterne i teltet var ministre, erhvervsfolk samt den danske astronaut, Andreas Mogensen, der var inviteret til at diskutere rumteknologi, og hvorfor ingeniørfaget er spændende.


Aarsrapport_2016
To see the actual publication please follow the link above